O serie de mari bănci britanice vor înceta să mai servească cetățeni britanici rezidenți în UE, deoarece guvernul nu a negociat încă regulile post-Brexit
Lloyds, Barclays și Coutts au început să avertizeze clienții din UE că vor înceta să le mai servească la sfârșitul anului, potrivit ziarului.
Dacă regulile bancare paneuropene nu se mai aplică Regatului Unit odată cu încheierea perioadei de tranziție Brexit la 31 decembrie, ar deveni ilegal ca băncile din Regatul Unit să ofere servicii clienților britanici din UE fără a solicita noi licențe bancare. Până în prezent, nu a fost convenit un nou aranjament.
Lloyds, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din țară, a declarat pentru Sunday Times că 13.000 de clienți care locuiesc în Olanda, Slovacia, Germania, Irlanda, Italia și Portugalia își vor închide conturile curente până la sfârșitul anului.
Între timp, Barclays a spus: „Termenele pentru închiderea contului vor depinde de tipul de produs pe care îl deține un client, dar vom da întotdeauna o notificare clienților.”
Trezoreria Regatului Unit a declarat ziarului: „Ne așteptăm ca băncile să-și trateze clienții în mod echitabil și să ofere comunicări în timp util pentru a le permite să ia decizii adecvate”, recunoscând că „furnizarea de servicii bancare este o decizie comercială pentru firme bazată pe o varietate de factori, inclusiv legislația locală și reglementarea anumitor țări SEE. ”
Serviciile financiare din Regatul Unit sunt reglementate de Autoritatea pentru Conduită Financiară, care a declarat că se așteaptă ca băncile să se angajeze cu autoritățile de reglementare naționale pentru a evalua impactul legilor locale asupra clienților și pentru a informa clienții cu privire la orice schimbări în timp util.
Potrivit organismului financiar financiar UK Finance, băncile trebuie să anuleze legislația din 30 de țări diferite pentru a stabili dacă pot continua să deservească clienții.
„Unde este posibil, firmele vor să ofere în continuare servicii bancare clienților care locuiesc în SEE după perioada de tranziție”, a spus un purtător de cuvânt.
„Impactul asupra fiecărui client va varia în funcție de modelul de funcționare al băncii sau furnizorului său, de produsul sau serviciul oferit și de cadrul legal și de reglementare din țara în care sunt rezidenți.”